Vuoden talousjohtaja löytyi Keskosta

16.10.2018

Keskon talousjohtaja Jukka Erlund valittiin 20. syyskuuta Vuoden talousjohtajaksi. Valinnan tehneen raadin mielestä hän mahdollistaa toiminnallaan tuloksellisen liiketoiminnan ja on ollut avainroolissa Keskon kasvussa.

Vuoden talousjohtaja on Accenturen ja Talouselämän myöntämä tunnustus, sillä halutaan nostaa taloushallinnon ja -johtamisen arvostusta ja tuoda keskusteluun ajankohtaisia teemoja.

– Kunnia tunnustuksesta kuuluu koko tiimille. Olemme tehneet paljon asioita viimeisen kolmen vuoden aikana, kun olemme vieneet läpi Keskon strategista uudistamista, Erlund sanoi Helsingin Pörssitalossa järjestetyssä Talousjohtaja-tapahtumassa.

Taloushallintoliitto on yritysten talousjohdolle suunnatun tapahtuman yhteistyökumppani. Toimitusjohtaja Antti Soro kertoi yleisölle nopeassa muutoksessa olevasta taloushallintoalasta, jossa työnkuvia ja toimintatapoja muokkaavat digitalisoituminen, ohjelmistorobotit ja tekoäly. Niiden ansiosta työn tehokkuus paranee merkittävästi.

”Taloushallinnon tehokkuus on Suomessa huippuluokkaa, kun sitä verrataan muihin maihin”, Soro huomautti.

Hän arvioikin, että yhä useammat yritykset tuovat ulkomaille vietyjä taloushallinnon toimintoja takaisin Suomeen. Suomalaisella taloushallintoalalla on hyvät mahdollisuudet houkutella asiakkaikseen myös ulkomaisia yrityksiä.

”Taloushallinnon suurin haaste on saada lahjakkaat nuoret kiinnostumaan alasta, jossa he voivat tehdä sisällöllisesti merkityksellistä työtä”, Soro totesi.

Lue Tilisanomat-lehden henkilöjuttu Jukka Erlundista Hyvä talousjohtaja
taitaa myös bisneksen.