Kumppanikolumni Kaupallinen yhteistyö: Netbaron Solutions Oy

NetBaronilla helpotusta tilinpäätöskiireisiin

Tilitoimiston NetBaronilla® tilipäätös tase-erittelyineen muodostuu kuin itsestään. Sähköiset veroilmoitukset, aktiivinen tilintarkastus ja arkistointi on helppoa suoraan järjestelmässä.
18.11.2021
Juho Posti myyntivastaava, Netbaron Solutions Oy

Tilinpäätökseen tehokkuutta automatisoinnilla

NetBaronissa on valmis tilinpäätöspohja, joka mukailee Taloushallintoliiton pienen osakeyhtiön tilinpäätösmallia. Tilinpäätöspohja on muokattavissa ja minkä tahansa tilitoimiston asiakkaan tilinpäätös on liitetietoineen kopioitavissa helposti toiselle tilitoimiston asiakkaalle. Tilinpäätös voidaan siis aloittaa joko tilitoimiston omasta pohjasta, yrityksen aikaisemmasta tilipäätöksestä tai jopa toisen asiakkaan aikaisemmasta tilinpäätöksestä.

Uudistettu tase-erittely – määritykset jo kirjausvaiheessa

Uudistetussa tase-erittelyssä on mahdollista määritellä tietojen esitystapa jo kirjausvaiheessa, jolloin tase-erittelyt muodostuvat valmiiksi oikein. Esimerkiksi kuukausittaiset poistot voidaan asettaa laskettavaksi yhteen samalle erittelyriville, tai pysyvien vastaavien muutokset tilikaudella voidaan nostaa helposti omaksi rivikseen. Ohjelma myös järjestelee ja laskee yhteen automaattisesti erittelytiedot seuraavan vuoden tase-erittelyjä varten.

Jaksotustyökalulla monia mahdollisuuksia

Jaksotustyökalulla voidaan laskujen lisäksi jaksottaa myös tiliotteiden ja muistiotositteiden vientirivejä. Kirjaukset on mahdollista jaksottaa useammalle tilikaudelle kuukausi- tai päivätarkkuudella. Raportilla näkyvät kullakin taseen tilillä olevat avoimet jaksotussummat.

Veroilmoitusten laatiminen ja lähetys

Veroilmoituksen tiedot haetaan suoraan kirjanpidosta ja osakkaiden tiedot edellisen vuoden veroilmoitukselta. Veroilmoituksen tietoja voidaan muokata suoraan NetBaronissa ja lähettää sieltä liitteineen ja liitetiedostoineen suoraan verottajalle.

Tilintarkastustyökalu tuo joustavuutta

Tilintarkastustyökalu soveltuu sekä sisäiseen että lakisääteisen tilintarkastukseen. Aktiivista tilitarkastusta voidaan tehdä koko tilikauden ajan.

Tilintarkastaja voi tarkastaa tositteita ja tapahtumia ajasta ja paikasta riippumatta. Aktiivista tilintarkastusta tehdessään tilintarkastaja voi halutessaan merkitä jokaisen tarkastamansa tositteen tarkistetuksi sekä lisätä tositekohtaisen tarkastuslausunnon. Näin jäljitettävyys ja tarkastuksen seuranta on vaivatonta ja aukotonta.

Tiesitkö, että NetBaron on myös tilitoimiston toiminnanohjausjärjestelmä?

NetBaron on täysiverinen kirjanpito- ja palkkaohjelmisto, mutta se on myös tilitoimiston toiminnanohjausjärjestelmä, jonka avulla hoituvat työnsuunnitteluun ja -ohjaukseen, asiakassuhteiden hoitamiseen ja esimerkiksi työajan kellottamiseen liittyvät tehtävät yhdessä ja samassa järjestelmässä.

Miksi NetBaron tilitoimiston toiminnanohjaus?

Tehokas ajankäyttö ja tietojen hallinta parantavat tilitoimiston kannattavuutta ja vapauttavat aikaa esimerkiksi asiantuntijatehtäviin. Tilitoimistoon ei tarvitse hankkia toiminnanohjaukseen mitään erillistä järjestelmää, sillä NetBaron sisältää myös toiminnanohjausjärjestelmän. Sen avulla tilitoimistossa voidaan huolehtia mm. työn tehokkaasta resursoinnista kohdistamalla ja aikatauluttamalla asiakastyöt toimiston sisäisesti, automatisoida toistuvia työtehtäviä, jakaa asiakaskohtaisia työohjeita tuotekortteineen ja hoitaa tehokkaasti asiakasviestintää.

Tilitoimiston johto saa työkalut toiminnan suunnittelemiseen ja kehittämiseen sekä laadunvalvontaan. Työntekijä puolestaan voi hyödyntää helppoa työkalua oman ajankäytön suunnitteluun ja hallintaan, päivän töistä ja tehtävistä muistuttavat hälytykset sekä helppokäyttöisen kellotustyökalun.

Moniyritys kokoaa asiakkaat yhteen näkymään

Asiakkaiden tietoja käsitellään helposti ja turvallisesti erityisesti tilitoimistoille suunnitellussa NetBaronin Moniyritys-käyttöliittymässä. Tietokannat ovat asiakaskohtaisia ja palvelimet sijaitsevat suomalaisissa konesaleissa, joiden käytettävyys on 24/7 ja vikasietoisuus korkea mm. kahdennetun järjestelmän johdosta.

Moniyritys on tilitoimistoille myös työnohjauksen työkalu. Tehtäviä ja asiakasaineistoja koskevat muistutukset ja varoitukset näkyvät sovelluksen etusivulla, joten tilitoimistossa ollaan aina tilanteen tasalla. Kirjanpitäjä tai tilitoimiston johto näkee sen avulla nopeasti yhdellä silmäyksellä ajankohtaisen listauksen toimista, joita asiakasyrityksissä vaaditaan. Käyttäjä voi itse räätälöidä, mitä tietoja ja muistutuksia haluaa etusivulla nähdä.

Paljon tyytyväisiä käyttäjiä

NetBaron on menestynyt viimeisen kahden vuoden aikana Taloushallintoliiton puolueettomissa ohjelmistovertailuissa. Taloushallinto-ohjelmistojen vertailussa 2020 sijoituimme toiseksi ja palkanlaskentaohjelmistojen vertailussa (julk. 2021) jaetulle ykkössijalle.

Jo sadat kirjanpitäjät ympäri Suomen käyttävät NetBaronia, tutustu referensseihin ja lue lisää NetBaronista.

KumppanikolumniUusimmat Artikkelit