KLT-risteily – vuoden odotetuin koulutus- ja verkostoitumistapahtuma

19.10.2016 Johanna Peltola

Jokasyksyinen koulutustapahtuma tarjosi jälleen kävijöilleen roppakaupalla tietoa ja virkistystä. Ennakkoon odotin erityisesti luentoja kirjanpitolain uudistuksen käytännön kysymyksistä ja taloushallinnon järjestämisen haasteista, mutta lopulta kaikkein mieleenpainuvin luento oli kuitenkin Eija Männistön ja Leena Rekola-Niemisen näytelmä. He esittivät erittäin todentuntuisia käytännön tilanteita kirjanpitäjien ja palkanlaskijoiden keskinäisen kommunikoinnin tarpeellisuudesta. Heitä kuunnellessa tuli useammankin kerran ajatelleeksi, että juuri noinhan asiat voisivat mennä – tai että onneksi vielä noin ei ole käynyt. Samalla tietysti jo suunnittelin, miten tuollaiset tilanteet voisi jatkossa välttää.

Monet muistakin luennoista tarjosivat mielenkiintoista tietoa ja antoivat myös vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin. Kiva, piristävä uudistus oli Kari Alholan ja Tuomas Tahvanaisen kommenttiosuus jokaisen luennon jälkeen.

Olennainen osa koulutusristeilyä ovat myös illanvietot, jotka tälläkin kertaa tarjosivat parasta antiaan. Tapasin vanhoja tuttuja, joiden kanssa keskusteltiin sekä työhön liittyvistä asioista että ihan kaikesta muustakin. Lisäksi tutustuin moniin uusiin mielenkiintoisiin ihmisiin. Osan kanssa ollaan tekemisissä vielä tämän syksyn aikana, jotta matkalla aloitetut keskustelut voidaan käydä loppuun ja konkreettiseksi avuksi työhön.

Kiitos kaikille kanssamatkustajille seurasta, ja erityiskiitos Taloushallintoliiton porukalle hyvän tapahtuman järjestämisestä. Nähdään taas seuraavalla risteilyllä!

Johanna Peltola
Tilitoimisto Pietarila

KLT- ja PHT-risteily kokoaa taloushallinnon asiantuntijat vuosittain alan omaan, yli 300 hengen seminaaritapahtumaan. Kaksi mittatilaustyönä tehtyä seminaaripäivää syventävät KLT- ja PHT-ammattilaisten osaamista. Aiheet valitaan aina niin, että niistä on mahdollisimman paljon hyötyä käytännön työssä. Risteily on ollut suosittu, ja paikat täyttyvät hetkessä. Ilmoittautuminen ensi vuoden risteilylle alkaa toukokuussa.

PoiminnatUusimmat Artikkelit