Yhden pysähdyksen taktiikka

18.10.2017
Antti Soro
Antti Soro Taloushallintoliiton toimitusjohtaja

Otsikon mukainen arvolupaus huoltoasemaketjun mainoksissa viittaa laajaan tuotevalikoimaan – huolimatta siitä, ettei kyseisen ketjun tarjontaan kuulu enää edes autohuoltopalvelut. Heidän strategiansa onkin tyydyttää asiakkaan tarpeet, jotka liittyvät yleisimpään syyhyn pysähtyä huoltoasemalla, tankata polttoainetta matkalla töistä kotiin tai mökille. Jos asiakkaan auto kaipaa huoltoa, auton omistaja todennäköisesti haluaa korjauttaa autonsa kätevästi, esimerkiksi hyödyntäen sijaisautopalvelua tai työmatkan varrella olevaa liikettä tai merkkiliikkeen suosittelemaa valtuutettua huoltoketjua.

Suosittelen soveltamaan samaa ”yhden pysähdyksen” -taktiikkaa myös tilitoimistosi asiakkaisiin. Asiakkaasi tarvitsee lakisääteisen kirjanpidon ja palkkahallinnon lisäksi taloudellista neuvonantoa. Se sinun on helppo kytkeä osaksi tilinpäätöspalaveria. Henry Kampman kertoo sinulle omista kokemuksistaan ja antaa käytännönläheisiä vinkkejä.

Asiakkaasi ydinosaamista harvemmin on sopimusasiat. Vilkaise uuden yhteistyöjäsenemme Sopimustiedon Juha-Matti Hintikan kirjoittama juttu sopimusasioiden sähköistämisestä ja miten sinä voisit säästää asiakkaasi rahoja hyödyntämällä heidän työkaluaan sen sijaan, että asiakkaasi joutuu maksamaan juristille sopimusluonnosten ja -ehtojen laatimisesta.

Jos sinulla on asiakkaita, jotka eivät vielä ole (uskaltaneet) ulkoistaa sinulle maksuliikennettään, niin lukaise Koposen Sirpan haastattelu. Hän kertoo, miten käytännössä rakennat turvallisen maksuliikenneprosessin, jota voit sitten huoletta tarjota palveluna asiakkaallesi.

Hyviä lukuhetkiä!

PääkirjoitusUusimmat Artikkelit