Kohti uutta

Kannattaa tutustua tarkemmin liiton palveluihin ja ottaa meistä kaikki irti, olet sitten tilitoimistoyrittäjä, -työntekijä tai taloushallinnon asiantuntija!
16.1.2019
Antti Soro
Antti Soro Taloushallintoliiton toimitusjohtaja

Tilitoimistoalalla ei ole koskaan mennyt yhtä hyvin kuin tällä hetkellä. Tilastokeskukselta saamiemme vahvistettujen toimialalukujen perusteella yhteenlaskettu liikevaihto jatkaa kasvuaan, henkilöstömäärän väheneminen on taittunut, palkkasumma on lähtenyt taas kasvuun ja alalle on perustettu enemmän uusia yrityksiä kuin on lopettanut tai myyty isommille. Vaikka talousviisaat jo varoittelevatkin seuraavan taantuman olevan nurkan takana, ei sekään tule estämään tämän toimialan kasvua, sillä asiakkaiden suhdannevaihtelut eivät tilitoimistojen työtä vähennä, päinvastoin.

Digitalisaatiolla on peloteltu asiantuntijatyötä tekeviä jo tovin, joten on hienoa nähdä, miten tämä toimiala on kääntänyt senkin edukseen! Yhä useammassa tilitoimistossa otetaan enemmän tehoja irti kirjanpito-ohjelmistojen automaatiosta ja hyödynnetään sen lisäksi vielä softarobotiikkaa. Näin vapautetaan aikaa neuvontatyölle, joka tuottaa asiakkaille enemmän lisäarvoa. Lue tästä lehdestä huimia menestystarinoita ja mielenkiintoisia urapolkuja!

Jos menee toimialalla hyvin ja lujaa, niin liiton toimistolla menee mahdollisesti vielä lujempaa. Olemme saaneet parissa vuodessa uudistettua toimitilamme, organisaatiomme, tarjontamme ja osittain jopa jäsenkuntammekin, kun julkishallinnon palvelukeskustoimijat ovat liittyneet mukaan yhteisöömme. Olemme myös syventäneet yhteistyötä ja edunvalvontaa ohjelmistotalojen kanssa. Kannattaa tutustua tarkemmin liiton palveluihin ja ottaa meistä kaikki irti, olet sitten tilitoimistoyrittäjä, -työntekijä tai taloushallinnon asiantuntija missä tahansa.

Me olemme olemassa teitä kaikkia varten!

Antti

PääkirjoitusUusimmat Artikkelit