Kohti uutta

20.8.2018
Antti Soro
Antti Soro Taloushallintoliiton toimitusjohtaja

Uusi toimintakautemme alkoi käytännössä nyt kesälomien jälkeen. Päättynyt 50-vuotisjuhlakautemme oli erittäin menestyksekäs; saimme paljon uusia jäseniä, liiketoimintamme ylittivät taloudelliset tavoitteensa ja jäsenkyselyn perusteella paransimme suoritusta kaikilla osa-alueilla. Menestyksen huumassa asetimme itsellemme, yhdessä liiton edellisen hallituksen kanssa, jopa viimevuotista kovemmat tavoitteet tälle kaudelle. Tavoittelemme jäsenmäärän kasvua, koulutus- ja julkaisuliiketoiminnan kehittymistä ja aiomme pitää asiakastyytyväisyyden korkealla.

Olen itse aina uskonut hyvien asioiden tapahtuvan hyville ihmisille. Uskon myös kovien kasvutavoitteiden asettamisen jo itsessään auttavan kasvun saavuttamisessa. Olen siis ikuinen optimisti, idealisti ja joskus jopa vähän opportunisti, joka uskoo jatkuvaan kasvuun ja kehitykseen. Taloushallintoliiton kasvua ja kehittymistä kirittämään valittiin kesäkuun jäsenkokouksessa uusi ja taustoiltaan aiempaa monipuolisempi hallitus, joka esittäytyy tässä lehdessä.

Tilitoimistoalalle tulee joka vuosi uusia työntekijöitä ja yrittäjiä, jotka uskovat alan vetovoimaisuuteen nyt ja tulevaisuudessa. Liitossa olemme panostaneet paljon kehittääksemme alan uudistumista ja kehittymistä tukevaa viestintä-, koulutus- ja tarkastustoimintaa. Viimeisimpänä uutena koulutustuotteena lanseerasimme viime keväänä Auta asiakastasi menestymään -valmennusohjelman. Lue aiheesta tarkemmin tästä lehdestä. Syksyllä alkavalla seuraavalla kurssilla on vielä tilaa, joten käy äkkiä ilmoittautumassa. Uskaltaisin antaa kurssille rahat takaisin -takuun; jos et kurssin jälkeen kokisi olevasi valmiimpi kohtaamaan asiakastasi ja auttamaan häntä talouden suunnittelussa, niin palauttaisimme kurssimaksun.

Olet ehkä kuullut myös uudesta tilitoimistotarkastuskonseptistamme…? Pilotoimme viime kauden aikana menestyksekkäästi uutta prosessia ja työkalua. Tänä syksynä se otetaan käyttöön kaikissa tilitoimistotarkastuksissa. Sillekin uskaltaisin antaa vastaavan laatutakuun, mutta valitettavasti liiton säännöt (vielä?) estävät sen. Pääset tutustumaan tarkemmin uuteen konseptiin lukaisemalla Ari Lahdenkaupin jutun.

Elämästä tilitoimistossa kertovassa juttusarjassamme esittelemme tällä kertaa Mouhijärven Isännöinti Oy:n toimitusjohtaja Mirva Iso-Kukkulan, joka avoimesti kertoo oman toimistonsa tarinan. Omaan tekemiseen uskomalla ja oikeisiin asioihin keskittymällä hänen toimistonsa selätti vaikeudet ja he pääsivät takaisin kiinni kasvuun.

Toivottavasti saitte kesällä ladattua akkuja ja keväällä ehditte hoitaa tilitoimistonne prosessit tietosuoja-asetuksen vaatimukset täyttäväksi, sillä nyt edessänne on taas uusia hanke, suomi.fi. Verohallinnon Miika Halonen ja meidän Janne opastavat tässä numerossa sinua kädestä pitäen, miten siihen kannattaa valmistautua, miten organisoitua ja mitä käytännössä pitää tehdä.

Oikein hyvää syksyn alkua toivottaen,

Antti

PääkirjoitusUusimmat Artikkelit