Ilmoittaudu PHT-koulutusohjelmaan

21.3.2018
Eija Männistö
Eija Männistö henkilöstöhallinnon johtava asiantuntija, Taloushallintoliitto

Taloushallintoliiton järjestämän PHT-koulutusohjelman 14. vuosikurssi käynnistyy syyskuussa. Koulutus on laaja-alainen kattaus työlainsäädännöstä ja työmarkkinoista, ja verohallinto ohjaa opiskelijat syvälle ennakkoperinnän syövereihin.

Luennoijat edustavat alan parasta asiantuntemusta, he innostavat osallistujat syventämään osaamistaan palkkahallinnon asiantuntijana. Lähipäivillä on mahdollisuus keskusteluun ja siellä käydään läpi todellisia esimerkkejä käytännön elämästä.

Koulutusohjelmassa on 14 lähipäivää keskeisimmille aihealueille, joista ratkotaan myös ennakkotehtävät. Itsenäisesti tehtävässä projektityössä sovellat oppimaasi asiakastilanteisiin.

Aihealueet ovat

• Työsopimuslainsäädäntö
  • Työmarkkinat
  • Työaikalaki
  • Vuosilomalaki
  • Ennakkoperintä
  • Eläkkeet ja muut sosiaalivakuutukset
  • Kansainväliset asiat

Edellytyksenä koulutukseen osallistumiselle on vähintään vuoden monipuolinen kokemus palkka- ja/tai henkilöstöhallinnosta. Koulutusohjelman suoritettuasi voit hakeutua PHT-tutkintoon, jonka hyväksytysti suorittaneet saavat osaamisestaan kirjaimet PHT.

Seuraava koulutusohjelma käynnistyy syyskuun alussa ja kestää ensi vuoden toukokuuhun.

Ilmoittaudu Taloushallintoliiton koulutussivuilla ja varmista paikkasi koulutuksessa, jossa opiskelijat ovat aidosti kertoneet ammattitaitonsa kehittyneen ja avartaneen kokonaiskuvaa.

Mikä on PHT-tutkinto?

PHT on merkki laaja-alaisesta palkkahallinnon osaamisesta, joka on osoitettu PHT-koulutusohjelman jälkeen hyväksytysti suoritetulla tentillä. PHT-tentin suorittaneita on 472.

PHT kehittyy palkkahallinnon alan tutkinnoksi, joka on mahdollista syksystä alkaen suorittaa myös koulutusohjelmaa käymättä. PHT-tutkinnon hallinnointi on siirtynyt Tili-Instituuttisäätiölle: säännöt, hyväksymisvaatimukset, tentin sisältö ja suoritukset.

Edellytyksenä tenttiin osallistumiselle on korkeakoulu- tai merkonomitutkinto ja kolmen vuoden palkka- ja/tai henkilöstöhallinnon työkokemus. Tili-Instituuttisäätiö voi myöntää osallistumisoikeuden myös erityisestä syystä, jolloin henkilöllä on oltava alalta laaja-alainen osaaminen ja pitkä työkokemus sekä ajantasaiset koulutukset palkkahallinnon alalla.

Haku Taloushallintoliiton sivuilla 3.–30.4.2018. Tutkintotilaisuus järjestetään 31.8.2018 Helsingissä.

PalkkahallintoUusimmat Artikkelit