TALTIO-arvoverkkotyöpaja tuo konkretiaa digihankkeeseen

19.10.2016

Digitaalisen liiketoiminnan luominen ja toimintojen digitaalisuus on vaikeasti hahmotettava asia, johon on vaikea tarttua. Ehkä tämän takia Gartnerin tutkimuksen mukaan jopa 51 prosenttia suomalaisista yrityksistä kokee, että digitalisaation vaikutus heidän liiketoimintaansa on vähäinen tai olematon.

Tämän ongelman selättämiseksi TALTIO-hankkeessa on otettu käyttöön Digital Living Internationalin kehittämä työskentelymalli, jonka tarkoitus on tehdä digitalisaatiosta konkretiaa jo yhdessä päivässä. Päivän aikana kuvataan selkeästi se, miten digiajatus liittyy asiakkaan liiketoimintaan ja löydetään konkreettinen lähtölaukaus kehityskohteelle. Samalla päästään arvioimaan lopputulosten mahdollisuuksia ja miettimään tarvittavia esiselvitystarpeita liikkeellelähtöä varten.

Työpajoja on tehty TALTIO-hankkeessa jo useita, ja lopputuloksena saatu käynnistettyä useita digihankkeita. Työpaja on maksuton TALTIO-hankkeessa mukana oleville yrityksille.

Markku Örn
hankejohtaja, TALTIO-hanke